...insiden raya pertama...

6:41 PTG 0 Comments »

..menjelang hari raya nih, macam-macam rupa pakaian manusia yang kita mesti dan akan jumpa... begitulah juga aku.. tapi itu semua tak menggugat walau sedikitpun semangat aku untuk pergi beraye n mengumpul duit raye (itu pun kalau ade yang sudi memberi) hehehe!!... mase nie segala kepenatan aku campak ke tepi jer... yang penting semua destinasi yang ade dalam kepale otak nie dapat ku ziarahi... itulah gilenye orang pergi beraye... tapi disebalik kemeriahan itu terselit pula satu insiden yang membuatkan aku marah! sedih! dan takut!... mane taknye, bile kereta yang aku pandu tetibe disondol oleh manusia yang ade mata tapi taknak tengok, ade akal tapi taknak pakai, akhirnya aku yang bertukar menjadi "increadible hulk" dan menghamun manusia itu!! dan hasil dari sondolan itu terdapat sedikit kekemekan pada kereta aku.... sampai sekarang aku masih mendiamkan perkara ini...mane taknye, kalau lah abah tau... hai!! mati aku dikerjekannye, lepas tu tak merase lah aku nak pakai kereta tu lagi... time2 cam nie baru aku rase adekalenye berdiam diri itu amat2 perlu...hehehe!!! mane taknye dah buat salah, ketakutanlah jadinye... walau camnepun hanya orang tertentu sahaja yang mengetahui... itu pun antara orang2 yang paling aku percayai jer... kalau tak, tak sampai beberapa jem mesti handset aku akan berdering dan pemanggilnya mestilah abah yang akan bertanyakan perihal keretanya itu...tapi aku takkan lupa wajah manusia yang sesenang hati menyondol kereta aku tu...

0 ulasan: