12:24 PTG 0 Comments »
...entah mengapa tibe-tibe aku terkenang mak n abah kat rumah... tak sanggup aku melihat keadaan abah yang terlantar manahan kesakitan yang hanya dia yang merasai... bagaimana hati ini akan tenteram bila melihat abah sendirian menahan kesakitan... yang tak ingin dikongsi bersama sesiapapun...


walau di wajahnya memaparkan sejuta ketabahan.. namun aku tahu di hatinya menggunung kerisauan.. memikirkan masa hadapan yang belum tentu kesudahannya... melihatkan anak-anaknya yang kian membesar.. memerlukan itu dan ini... mencari jalan bagaimana untuk dia menembusi arus dunia yang selama ini menghakis kudratnya selama hidupnya... pastinya kini dia tidak sekuat dahulu.. untuk menongkah gelora yang melanda...


namun... aku masih dapat membaca semua itu dari raut wajahnya... sejauh mana dia sembunyikan, aku masih dapat mengejarnya... malah aku turut marasainya... melihat dia termenung di muka pintu.. betapa terguris hati ini bila tak dapat melakukan apa-apa untuk meringankan beban yang makin menghimpit...




0 ulasan: